mandag 23. november 2009

Tur til Kleppestø, 14. postoperative dag

Som antydet sist var dagens hovedmål for meg å kunne gå til Kleppestø og tilbake. Jeg kan nå med en viss tilfredshet melde at det gikk fint! Været var på vår side, ikke noe regn eller vind. Vi gikk herfra ca. kl 1230, via Florvåg senter og videre til Kleppestø. Til alt hell hadde Baker Brun presis to "poteter" igjen, en til meg og en til Leikny. Og godt var det å kunne konstatere at den godeste baker fremdeles innehar den nødvendige kompetanse på potetfeltet. (En "potet" er en kremkake med marsipanlokk, formet til forveksling lik den populære rotvekst av samme navn.) Jeg satt også en stund i biblioteket og skumleste et par aviser der. Et trivelig sted, det óg!

Andre goder forbundet med en slik tur: det er godt å kunne gå, bruke kroppen, kjenne blodet sirkulere, hjertet slå, og kjenne frisk luft i lungene. En rutinepreget vandretur fremmer også ro i sinnet. Og så er det alltid hyggelig å treffe på kjentfolk! Således har jeg i dag hilst på Eli H, Tone S, Kjell R, Magne N, Svein B og Lusken, og kanskje flere jeg allerede har glemt. Og kl 17 var vi tilbake igjen i huset, gode og trette i bena begge to.

Aashild har vært her i dag og gjort endel husarbeid. Hjertelig takk til henne for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar