søndag 2. februar 2014

Slutt

-->

Vår høyt elskede
ektemann, far, svigerfar, farfar,
bror, svoger, nevø, svigersønn og onkel

Stein Arild Strømme
født 12.03.51

døde hjemme på Lambertseter
etter lang tids sykdom
fredag 31. januar 2014

Leikny
Kjetil, Frøydis og Vanja
Torstein og Maria
Kristin og Geir
Harald og Janne
Else, Per
Aashild

Otto og Randi
og resten av familien
på vestlandet og østlandet

Du elsket oss,
vi elsket deg.
Hjemme i himmelen nå.

Bisettes fra Lambertseter kirke
fredag 7.2 kl 14.
Minnesamvær etterpå.

20 kommentarer:

  1. Bildet er tatt i Hardanger 2009, halvannet år etter hans første operasjon. Typisk med ryggsekk og frakk og et stort smil. På vei til vår venn Sjur som døde av samme sykdom i fjor høst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Rettelse: Bildet ble tatt våren 2011, ikke i 2009.

      Slett
  2. Jeg traff Stein Arild først gang på Oslo kommunes aktivitetstilbud for skoleungdom i 1964 (da Khrusjtsjov besøkte Oslo), ble klassekammerat på gymnaset på reallinje med russisk og har dermed hatt glede av samvær med Stein Arild i nesten femti år. Det har alltid vært givende og blant annet har han hjulpet meg og andre venner med sanger og tekster i den russiske viseskatten.
    Jeg kondolerer til alle som sto Stein Arild nærmest.

    SvarSlett
  3. Kondolerer, Leikny.

    SvarSlett
  4. Noen spurte meg om vi ønsket folk skulle gi en minnegave noe sted, i stedet for å sende blomster. Det måtte i tilfelle være til organisasjonen Åpen Bibel, konto nummer 3624 59 91228 , som driver misjon og humanitært arbeid på Filippinene. Det var disse Stein Arild selv likte å støtte med pengegaver, og som han selv besøkte i 2007. Han var selv lenge med i den lille norske administrasjonen, som driver helt ubetalt. Han fikk aldri vist filmen han laget derfra, til sine nye menighetsvenner i Oslo. For han kom på sykehus den uka sent i høst da filmforedraget var berammet, og klarte siden ikke gjøre mer med saken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Se www.openbible.no. Filmen finner du ved å klikke på "Reiser til Filippinene", les avsnittet "2007" der.

      Slett
    2. Nettsiden www.openbible.no var laget og drevet av Stein Arild. Men den har ikke vært vedlikeholdt de par siste årene. Arbeidet den omtaler, er likevel høyst oppegående.

      Slett
  5. Kondolerer, Leikny, Torstein og øvrige familie. Fred over minnet

    SvarSlett
  6. Kjære Leikny, og øvrige familie. Kondolerer så mye. Stein Arild var et godt menneske, og en god kollega og matematiker. Han vil bli høyt savnet her på Matematisk Institutt i Bergen og vi vil aldri glemme ham. MVH, Andreas Leopold Knutsen

    SvarSlett
  7. Elizabeth Nygaard3. februar 2014 kl. 20:00

    Kondolerer og varme hilsener til Stein Arilds familie. Stein Arild var en god venn i gymnastida på Katta og i starten av studietida. Et flott menneske har gått bort.

    SvarSlett
  8. Det er ikke til å fatte at den livskraftige gutten på Lambertseter folkeskole ikke lenger er blant oss.
    Mange hilsener og tanker til familien - spesielt til Kristin og tante Else - og Harald som jeg trillet i barnevogn.
    Hilsen Siri Hopland

    SvarSlett
  9. Kjære Leikny og familie. Det var med stor sorg eg såg i BT at Stein Arild - den flotte mannen din er død. Eg har frå tid til annan vore innom bloggen til Stein Arild. Hans fantastiske pågangsmot og livsmot i tida etter han vart sjuk, har imponert meg. Det same har din måte å ta det på. Du er sterk! Beste helsing Stanley

    SvarSlett
  10. Hei, jeg er Sheryln Coleman jeg er den mest lykkeligste personen på jorden, etter 6 måneder med tristhet og sorg uten å være sammen med den jeg elsker, jeg prøvde alt min mulig best å sørge for at jeg gjør min kjæreste lykkelig, men det aldri synes å fungere bra det var som jeg gjør alt forgjeves, men alle takket går til Dr Ogundu for å komme til å endre alle mine bekymringer og sorg til glede. jeg visste den store mannen når jeg leser noen fantastiske vitnesbyrd om Dr Ogundu hvordan han har hjulpet mange mennesker på sine samlivsproblemer Jeg leste et magasin når jeg så gode vitnemål, samt min knipe da jeg bestemte meg for ikke å kaste bort tid fordi jeg har savnet min kjæreste så mye jeg bestemte meg for å kontakte ham og dele alle mine problem med ham som han fortalte meg ikke å bekymre deg for at han forsikret meg om at innen 48 timer alt ville bli sortert ut jeg trodde Dr Ogundu så mye på grunn av hvordan han har vært å hjelpe mange mennesker, min kjæreste som forlot meg for god plutselig svarte min tekst og mine samtaler og ba meg om å tilgi ham at jeg var så glad jeg er så takknemlig til Dr Ogundu for det han har gjort for meg, og jeg lover å vitne hans godhet hele mitt liv. Hvis du er det passerer det samme problemet eller noen typer problem kontakt denne store mannen på hans e-postadresse: drogunduspellcaster@gmail.com
    1. Bli din kjæreste eller mann tilbake
    2. Penger spell / lykke spell
    3. Prosperity spell
    4. Beskyttelse staver
    5. Skaff deg en jobb spell
    6. Promotion staver
    7. Få pengene tilbake
    8. Freedom staver
    9. Kjærlighet spell
    10. Avenging spell
    11. Lottery spell

    SvarSlett
  11. Hei, jeg er her ute for å spre denne gode nyheten til hele verden på hvordan jeg fikk mannen min tilbake. Jeg ble gal da mannen min forlot meg for en annen kvinne i forrige måned. Men når jeg møter en venn som introduserer meg til profeten Okona, stor budbringer til oraklet som han tjener, fortalt jeg mitt problem til profeten Okona om hvordan mannen min forlot meg. Han sa bare til meg at jeg er kommet til rett sted, da jeg vil få mitt hjerte ønske uten noen bivirkning. Han fortalte meg hva jeg trenger å gjøre, Etter at det var gjort, I de neste 2 dagene ringte min mann Jeg på telefonen og sa unnskyld for å leve meg før. Jeg er så glad og overveldet at jeg må fortelle dette til hele verden hvordan profeten Okona hjelper meg med å gi mitt hjerte ønske. Hvis du trenger noen form for hjelp, kontakt profeten Okona på følgende e-postadresse: prophetokona@gmail.com eller WhatsApp på +2348069032895 Han kastet også så mange stave som,
    (1) Hvis du vil ha din ex tilbake.
    (2) Du trenger ikke en skilsmisse i ekteskapet ditt.
    (3) Du vil bli markedsført på kontoret din.
    (4) Du vil kurere for dødelige sykdommer
    (5) Hvis du vil ha et barn.
    (6) Du vil være rik.
    (7) Du vil knytte din mann og kone til å være din for alltid.
    (8) Hvis du trenger økonomisk hjelp.
    (9) du vil ha en kone / ektemann

    SvarSlett
  12. lånet! lån! lån!Leter du etter en anerkjent og akkreditert privat lån selskap som tilbyr lån for lifetime mulighet.Vi tilbyr alle typer lån i en svært rask og enkel måte, personlige lån, billån, boliglån, studielån, business lån, investering lån, gjeld konsolidering og mye mer.Har du blitt avvist av banker og andre finansinstitusjoner?Trenger du en konsolidering lån eller boliglån? Ikke se noe mer som vi er her å gjøre alle dine økonomiske problemer en ting fra fortiden.Vi låne penger til enkeltpersoner og bedrifter som trenger økonomisk hjelp med en hastighet på 2%.Ingen personnummer kreves og ingen kredittsjekk kreves, 100% garantert.Jeg vil bruke dette mediet til å informere deg om at vi gir pålitelig og støttende og vi vil gjerne tilby deg et lån.Så send oss en epost til: (victoriaemmanuelloan@gmail.com) å søke om et lån

    SvarSlett
  13. Den som leser dette vitnesbyrdet i dag, bør feire med meg og min familie fordi det hele startet som en vits for noen mennesker, og andre sa at det var umulig. Mitt navn er Magnus og jeg er fra Bergen, men jeg flytter til Chicago USA med min kone. Jeg er lykkelig gift med to barn og en nydelig kone. Noe forferdelig skjedde med familien min, jeg mistet jobben min, og min kone forlot huset mitt fordi jeg ikke kunne ta vare på meg selv og familien trenger. av henne og mine barn på det aktuelle tidspunktet. Jeg klarte i ni år, ingen kone til å støtte meg for å ta vare på barna. jeg prøver å sende en testmelding til min kone, men hun blokkerer meg fra å snakke med henne, jeg prøver å snakke med vennen hennes og hennes familiemedlemmer, men vet fortsatt at man kan hjelpe meg og jeg har sendt inn søknad senere til så mange firma, men likevel gjorde de det ikke ring meg til en trofast dag kom som jeg aldri vil glemme i mitt liv. da jeg møtte en gammel venn av meg som jeg forklarte alle mine vanskeligheter med og han fortalte meg om en flott mann som hjelper ham med å få en god jobb i coca cola-selskap, og han fortalte meg at han er en stavekaster, men jeg er en person som aldri tror på stavekaster, men jeg bestemte meg for å prøve ham og Drigbinovia instruerte meg og viste meg hva de skulle gjøre i disse syv dagene av lunsj stavningen. Jeg følger alle instruksjonene og gjør det han ba meg om å gjøre det bra. Drigbinovia sørger for at alt gikk bra, og kona ville se meg igjen etter Drigbonovia fantastisk arbeid. Min kone kaller meg med et ukjent nummer og unnskyldte meg, og hun fortalte meg at hun virkelig savner meg, og våre barn og min kone kommer hjem. Og etter to dager Et selskap som jeg har sendt inn takknemligheten min, nå er jeg leder av paragon selskap i USA. Jeg anbefaler deg hvis du har noen problemer, send en melding til denne e-posten: doctorigbinovia93@gmail.com eller WhatsApp ham på +2348144480786 og du vil få det beste resultatet. Ta ting for gitt og det vil bli tatt fra deg. Jeg ønsker deg det beste.

    SvarSlett
  14. Hei, jeg heter Claudia Klein, jeg er utlåner og er også finansiell konsulent.

    Har du stort behov for økonomisk forsterkning? Trenger du et lån til forskjellige formål? hvis svaret ditt er ja, vil jeg anbefale deg å kontakte firmaet via | spotlightglobalservices@gmail.com | eller send oss ​​en beskjed på WhatsApp: +4915758108767 | og ha et lån på kontoen din innen 24 timer fordi vi tilbyr utmerkede lånetjenester over hele verden.

    Vi tilbyr alle slags lånetjenester (personlig lån, forretningslån og mange flere), vi tilbyr både langsiktige og kortsiktige lån, og du kan også låne opptil 15 millioner euro. Jeg vil hjelpe deg med å oppnå en rekke mål med et bredt spekter av låneprodukter.

    Vi vet at det å ha et legitimt lån alltid har vært et enormt problem For personer som har økonomiske problemer og trenger løsning på det, er det mange som synes det er så vanskelig å få aksjelån fra sine lokale banker eller andre finansinstitusjoner på grunn av høy interesse rate, utilstrekkelig sikkerhet, gjeld til inntekt forhold, lav kredittscore eller andre årsaker.

    Ingen flere ventetider eller stressende bankbesøk. Tjenesten vår er tilgjengelig 24/7 - du kan få et lån og fullføre transaksjonene dine når og hvor du trenger det.

    Vi tilbyr 24 timers lån i verdensklasse. For forespørsler / spørsmål? - Send en e-post til | spotlightglobalservices@gmail.com | eller send oss ​​en melding på WhatsApp: +4915758108767 | & Motta svar på et øyeblikk.

    Din familie, venner og kolleger trenger ikke å vite at du har lite kontanter, bare skriv til oss så får du et lån.

    Din økonomiske frihet er i dine hender!

    SvarSlett
  15. Hei og velkommen til Spotcap Global Financial Services, mitt navn er Claudia Klein, jeg er en utlåner og også en finansiell konsulent. Jeg tilbyr alle typer lånetjenester

    Har du sårt behov for økonomisk forsterkning? Trenger du lån til ulike formål? hvis svaret ditt er ja, vil jeg råde deg til å kontakte firmaet mitt via | spotcapglobalservices@gmail.com | eller send en tekstmelding på WhatsApp via: +31642117819 | og ha et lån på kontoen din innen 24 timer fordi vi tilbyr utmerkede lånetjenester over hele verden.

    Vi tilbyr alle typer lånetjenester (Personlig lån, Bedriftslån og mange flere), vi tilbyr både langsiktige og kortsiktige lån og du kan også låne opptil 15 millioner euro og vi gir ut lån til en lav rente på 3 % per år. Mitt firma vil hjelpe deg å nå en rekke mål med et bredt utvalg av låneprodukter.

    Jeg erkjenner det faktum at det å få et lovlig lån alltid har vært et stort problem For enkeltpersoner som har økonomiske problemer og trenger løsning på det, synes mange mennesker det er så vanskelig å få egenkapitallån fra sine lokale banker eller andre finansinstitusjoner pga. høy rente, utilstrekkelig sikkerhet, gjeld i forhold til inntekt, lav kredittscore eller andre årsaker

    Ingen flere ventetider eller stressende bankbesøk. Vår tjeneste er tilgjengelig 24/7 - du kan få et lån og fullføre transaksjonene dine når og hvor du trenger det

    Vi tilbyr 24 timers lånetjenester i verdensklasse. For spørsmål/spørsmål? - Send en e-post til | spotcapglobalservices@gmail.com | eller send en tekstmelding på WhatsApp via: +31642117819 | & Få svar umiddelbart

    Din familie, venner og kolleger trenger ikke å vite at du har lite penger, bare skriv til oss og du vil motta et lån.

    Din økonomiske frihet er i dine hender!!

    SvarSlett
  16. Vil du ta opp et lån og ikke vet hvor du kan få et ekte lån?
    Ønsker du å starte en bedrift, men har ikke kapital?
    Trenger du å søke om lån av en eller annen grunn?
    Trenger du et julelån?

    Håpet har endelig kommet fordi Elena Nino gir raske og pålitelige lån, deres tjeneste er 100% ekte og garanterer at du får lånet når du søker. Send en e-post og godkjenn i dag på elenanino0007@gmail.com

    Takk og Gud velsigne deg
    TILLIT
    Elena

    SvarSlett