søndag 25. april 2010

Lørdagsrutine og synskontroll

Ikke akkurat rutine, men det har nå skjedd et par ganger: jeg går til Kleppestø og spiser hos Baker Brun, og Gunvor dukker opp (av og til etter at hun har fått et tips om at jeg sitter der). Det er med fornøyelse jeg da kan spandere bløtkake og capuccino! Og til gjengjeld kan jeg handle en hel trillevogn full og få varene kjørt hjem etterpå. Når man legger til at Gunvor alltid er hyggelig selskap, forstår man at det hele er en god ordning :-)


Denne gangen var også Leikny med. Dessverre for Hong Kong-politiet var den gode baker fullstendig tom for "poteter" denne dagen, og damene fikk hver sin napoleonskake med capuccino, mens jeg til trøst fikk en hvit dame med svart kaffe til.


Om uken er det ellers å melde at formen har vært rimelig god. Litt trøtthet henger stadig i, men på den fronten synes jeg selv det har vært god fremgang, og jeg var da også på arbeid på instituttet hver dag (unntatt onsdag, men det var av andre grunner, se nedenfor). Kvalmen derimot er rett som det er merkbar og plagsom, selv nå over en uke etter at siste Temodal ble fortært. Men som før klarer jeg å håndtere det ved et forsiktig kosthold med små og hyppige måltider, samt mosjon (spaserturer i frisk luft).

Onsdag var jeg igjen til synskontroll, og tok den testen som folk over 70 år skal ta årlig for å beholde førerkortet. Skuffende nok strøk jeg der også, så fremdeles står kjøreforbudet ved lag. Jeg skal tilbake til nytt forsøk i slutten av mai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar