fredag 3. mai 2013

Tjaa...

Jeg var til MR i går kveld, og til kontrolltime allerede i dag.  Radiologene var derfor ikke ferdige med å "beskrive" bildene, som det heter. Kreftlegen måtte derfor ta til takke med å kikke på selve bildene selv, sammen med oss.  Vi kunne se at svulstområdet (eller "det som tar opp kontrast" under MR-seansen) hadde vokst ytterligere noen millimeter den siste måneden, men om det er kreftvev eller "strålereaksjon" må der større ekspertise til å avgjøre.  Hun vil nå drøfte mitt casus nærmere med radiolog og nevrokirurg, med åpning for at det kan bli nødvendig med ny kirurgi og cellegift, og kanskje stråling.  Jeg skal få beskjed i kommende uke om hva som skal skje.  En eventuell operasjon vil kunne komme allerede i mai.

Kort fortalt: Det kunne vært hyggeligere nyheter, men vi skal være ved godt mot.  Behandlingen jeg fikk i 2009-10 virket meget godt; den kan gjerne virke like godt igjen.  "Dette kommer til å gå bra", sa legen.

Jeg er nå 50% sykmeldt noen måneder fremover.

Vi spurte om bilkjøring, og hun sa at jeg kunne fortsatt kjøre, for jeg har ingen nevrologiske symptomer.

Den store hendelsen siden forrige bloggstykke er at vi har kjøpt leilighet i Østerliveien på Lambertseter, bare 500 meter fra skolen jeg gikk på i syv år.  Jeg har sett frem til dette lenge, og gleder meg til å flytte på ordentlig, antakelig i juli.  Men vi har allerede fått nøkler og overnattet en gang på lånte madrasser, og i dag dro vi fra kontrolltimen på Haukeland til IKEA og så på garderobeskap, som leiligheten vår mangler helt. Vår leilighet er nederst til venstre, på hjørnet nærmest skogen.  Kjøkkenet og de to soverommene har utsikt motsatt vei.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar