fredag 31. mai 2013

Tilbake

Tittelen er ment å ha en dobbel betydning. Jeg er tilbake på akkurat samme sted som jeg var da jeg startet sykebloggen 11.9.2009. to dager etter min første operasjon, nemlig spisestua, Nevrokirurgisk svdeling i 7. etasje i sentralblokken på Haukeland Universitetssykehus (HUS)som det heter.  Den andre betydningen skulle være at jeg er "tilbake" til et normalt liv, hva som nå måtte kunne ligge i en slik vending. Men det er nok i tidligste  laget å håpe på  det akkurat  nå.  Jeg har fått et lite hjerneinfarkt, som har ført til noe reduserte evner, spesielt syns- og lesevansker, hvilket får tjene til forklaring på de mange skriveleifer  som uvegerlig vil oppstå. Tar jeg det veldig med ro og konsentrerer meg hardt, kan jeg i beste fall lage forståelige  setninger, men lett og ledig språk ligger et bra stykke unna.

Derfor venter jeg med en full teknisk gjennomgang sv det som har skjedd denne gangen yil jeg blir litt klarere i toppen og får trent opp benstreorienteringen min.  Det kommer i beste fall mer siden. Hovedinntrykket er st den totale påkjenningen har vært mindre denne gangen, mmen altså med større nevrologisk utfall.

1 kommentar:

  1. Utrolig godt å se at du er "på nett" igjen Stein Arild!
    Var spent på hvordan operasjonen ville gå...
    Leit å høre at du har værre nevrologiske utfall nå enn sist, men HUS har veldig gode folk og rutiner på opptrening etter den type operasjon som du har hatt (hadde det i alle fall da min mann gjennomgikk det samme som deg på HUS i 2011). Så ta i mot all den hjelpen de kan tilby og gjør det du klarer av opptrening. Hvis du får begynt opptrening raskt etter operasjonen er det utrolig hvor snart du kan se bedring :-)
    Så god bedring og hold motet oppe selv om noen dager kan være tunge.
    Mvh Bjørg Elin Simensen

    SvarSlett