søndag 3. januar 2010

Bursdag, Bactrim og bananer

Denne dagen startet med bursdagssang, gaver og frokost på sengen. Gratulerer med dagen, Leikny! 

Som tidligere fortalt skulle jeg fra 19. desember av ta 4 tabletter Bactrim hver lørdag og søndag.  Dette skal være for å forebygge en bestemt type lungebetennelse, mener jeg å huske. Direktivet om dette kom allerede før strålingen startet.  Siden mine blodverdier nå er gode, og immunforsvaret virker rimelig intakt, ønsker jeg nå å undersøke om jeg kan slippe å ta Bactrim neste helg.  Jeg blir nemlig både trøtt, skjelven og svak av dem, tror jeg.  Derfor var det ikke mye jeg kunne bidra med i dag, verken med forberedelser til eller på selve julefesten i Misjonskirken.  Der skulle jeg egentlig ha vært med på fiolin, men jeg måtte dessverre melde at jeg bare kunne komme uten instrumentet denne gangen.

Men julefesten ble flott, den, og en fin opptur for meg. Da det ble etterlyst frivillige til en lek, spesielt "en sulten mann", meldte jeg meg som frivillig. Jeg ble forledet til å tro at jeg - i blinde - skulle kappspise bananer med en gutt, men i virkeligheten var det visst bare jeg som spiste, til stor glede for salen, som bidro med sterke heiarop. Jeg ga meg etter to bananer i raskt tempo, for med lang banantrening bak meg regnet jeg seieren som sikker uansett. Premie: en stor melkesjokolade, og jeg fikk også tusket til meg resten av bananklasen. God valuta for innsatsen, med andre ord!


Kaffe, kaker og is ble servert:
 

Så gjør vi så når vi henger opp vårt tøy:


Så gjør vi så når til kirke vi går:


Så knytter vi kjærlighets hellige bånd og lover å elske hverandre:


Tilbake til hverdagen i morgen! Bare 8 stråledager i "tjue-ti". Så blir det virkelig spennende å se hvordan det går. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar