søndag 10. januar 2010

Forglemmelse

Som tidligere fortalt får jeg mine cellegiftkapsler Temodal i to ulike størrelser, 140mg og 20mg. Normalt tar jeg 160mg, og hver fjerde dag bare 140mg. I går oppdaget jeg plutselig at jeg var tom for 140mg tablettene, og hadde bare 10 stk 20mg igjen!  Krise!  Jeg hadde glemt å kjøpe for tredje gang på apoteket, jeg har en resept som kan brukes fire ganger, men jeg får bare 20 kapsler ad gangen (av de store). 

En telefon lørdag kveld til vaktapoteket i Bergen brakte på det rene at de der ikke hadde Temodal på lager.  En telefon til Haukeland Universitetssykehus brakte en løsning, iallfall for søndag og mandag: på Kreftavdelingen hadde de nemlig én eneste kapsel Temodal, på 100 mg, og den skulle jeg få, det var bare å komme og hente den på en viss sengepost (poliklinikken er stengt i helgene). Så etter gudstjenesten i dag dro jeg til Haukeland og fikk tabletten.  Dermed har jeg akkurat nok til 140 mg i dag og 160 mg i morgen.  Så får jeg bare håpe at f. eks. sykehusapoteket kan hjelpe meg med en ny forsyning tidsnok til strålebehandlingene tirsdag og onsdag, som er de siste to dager med stråling.

Stor takk til Egir som kjørte meg til Haukeland og hjem igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar