torsdag 14. januar 2010

MedViz

Min første dag som "fri mann" ble altså brukt til å delta på MedViz-konferansen på CMR.  Jeg tok buss hjemmefra kl 08:48, buss videre til Fantoft, og fra busstoppet der er det 10 minutters spasertur opp til CMR (Christian Michelsen Research, for uinnvidde). Jeg rakk frem til slutten av første foredrag, og var så med på det hele, inkludert treretters middag til slutt.  Mange interessante foredrag om visualisering og billedbehandling for medisinske anvendelser, først og fremst diagnostikk.  Best av alt: jeg fulgte godt med hele tiden, uten å sovne, uten å bli særlig trøtt. Buss også hjem igjen, og var hjemme ca 19:20.

Det viktigste inntrykket jeg fikk var at det trengs flere matematikere på sykehusene!  De vanskeligste problemene er det ingen andre som kan angripe, ser det ut til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar