onsdag 6. januar 2010

Rutinemessig dag

Helsebussen hentet meg ett kvarter før tiden, og det passet bra. Jeg kom til stråling i rute, og deretter den (etterhvert regelmessige) ukentlige blodprøven. Dette er faktisk gjort på mindre enn 15 sekunder, og jeg kan knapt kjenne noe stikk. De er proffe, disse bioingeniørene, og så har jeg vel lette og gode blodårer å forsyne seg av.

Det var bikkjekaldt i dag, men jeg gikk nå likevel fra HUS til Nøstet og fra Kleppestø til Florvåg, der jeg til slutt tok bussen opp bakken til Øvre Florvåg. Formen er litt bedre enn i går, selv om jeg nok synes at jeg stadig er litt trøttere enn de forrige par ukene.  Bare fem stråledager igjen :-)

Leikny har bedt meg nevne følgende:

Førstkommende lørdag er det seminar på Dyrkolbotn Fjellstove (Leirskole og Gjestehus), arrangert av Otto og Signhild i samarbeid med Aksjon Bygde-Noreg.  Seminaret er fra kl 10:00 til ca kl 16:00, med høve til å kjøpe lunsj underveis.

Tema for seminaret er "Bygde-Noreg og sjølvstyret - kva skjer?".  Invitasjon og program ligger her.

For egen del kan jeg legge til at selv om jeg ikke selv skal reise inn dit denne gangen, er disse årlige seminarene i Dyrkolbotn alltid engasjerende og informative, og vel verd en lørdagstur opp i Romarheimsdalen, en god times kjøring nordover fra Bergen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar