onsdag 13. januar 2010

Det var det!

Siste dag med strålebehandling er over. Jeg er glad for det, selv om det samtidig er ørlite grann vemodig; disse stråleterapeutene er på sett og vis blitt vennene mine, og selve behandlingen har hele tiden vært et fast og til og med trygt punkt i tilværelsen. Men jeg skal nok fort venne meg til et liv uten daglig pendling til Haukeland!

Etter behandlingen og et avsluttende og oppryddende apotekbesøk deltok jeg på en markering som Institutt for biologi arrangerte til ære for sin nylig avgåtte instituttleder, og min venn, Jarl fra Sunnmøre. Et langt og rikholdig program med stor (bio)diversitet av taler og andre typer innslag, og helt til slutt litt fingermat også.  Riktig hyggelig å treffe så mange kolleger, og føle seg litt som et UiB-menneske igjen.

På bussen traff jeg Turid og Aslak, og Eirin og Aslak kjørte meg hjem fra Kleppestø. Mange takk!

Jeg har også håndhilst høytidelig på stråleterapeuter, ekspedisjonsmedarbeidere, Rebekkalosjesøstre og pasienttransportsjåfører, og takket for hyggelig og nesten kontinuerlig kontakt gjennom de siste 44 dager.  Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: all ære til Haukeland Universitetssykehus!

Om det blir mindre regelmessig blogging nå fremover, bør det ikke gi grunn til bekymring hos noen.  Jeg vil antakelig begrense meg til opplysninger som har med helsetilstanden å gjøre; jeg har ingen ambisjoner om å "blogge mitt liv", for å si det sånn.  Så spennende er det tross alt ikke.  Også den "praktisk-psykologiske filosofi" får pent vente, nå ønsker jeg å sette mine krefter inn på matematikken, både undervisning og forskning.

Neste legetimer nå er på Øyeavdelingen 20. januar og hos ansvarlig kreftlege 12. februar.

1 kommentar:

  1. Tenk at denne perioden alt er over.. Det har gått fort ?! Eg trur du har vært med å endre manges oppfatning av korleis det kan være å få ei alvorlig diagnose. Du har holdt humøret oppe, og eg trur det har uvurderlig virkning på situasjonen. Og så ser eg Gud i dette.. Takk for at du har delt med oss andre!

    SvarSlett