fredag 20. november 2009

Første møte med Kreftavdelingen

Vi ble som fortalt hentet av Gunvor i morges litt før kl 7. Vi hadde kanskje ikke sovet så mye som man kunne ønsket, men jeg er nå iallfall i betydelig bedre enn i går, og takk for det! Kjøreturen til HUS gikk glatt; ingen rushtidsproblemer av betydning. Så fant vi frem til rett avdeling: Kreftavdelingen/stråleterapi i underetasjen i Sentralblokken. Der ble vi hyggelig mottatt av Birte, som fortalte hva jeg skulle gjøre nå, nemlig å støpe en maske. Jeg ble lagt i CT-maskinen, og fikk en varm plastisk maske over ansiktet. Den ble så dyttet tett inntil fjeset og festet til underlaget jeg lå på.
 
Gradvis størknet massen, og det ble satt på noen markører på den og tatt CT-bilder. Det hele var over på 10-15 minutter, uten noe ubehag.

Siden jeg hadde et visst underskudd på søvn å ta igjen, fikk vi lov til å disponere et rom med en sofa jeg kunne ligge på, og der sov jeg kanskje en times tid. Deretter gikk vi ut i et stort oppholdsrom de kaller "atriet", hvor jeg nå sitter og blogger. Koselig rom om man ser bort fra et TV som forstyrrer slik TVer alltid gjør :-( (jeg tror ikke det var TVNorge som er på, Harald, men det var ikke bedre for det :-) I rommet er det mann fra Odd Fellow som serverer kaffe, te og gode ferske smørbrød til folket.

Vi venter nå på samtale med kreftlege Dorota Goplen kl 1410, og før det skal vi ta blodprøve kl 1310. Dette er på Kreftavdelingens Poliklinikk, to etasjer opp herfra. Ellers fortalte Birte at vi har en ny tilpasningstime 30. november, før selve behandlingen skal starte 1. desember.

Dette ser bra ut, formen er for oppadgående igjen etter et litt sløvere døgn eller to. Tusen takk til Gunvor for fortreffelig transport, og for all annen hjelp og støtte, omsorg, omtanke og forbønn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar