lørdag 14. november 2009

Lørdag, en trivelig dag

Men først, hjertelig takk til besøkene i går: Bjørn og Runar, Nichola og Tore, og selvsagt Leikny den mest trofaste av alle :-) Kjempehyggelig med matematikerbesøk, og hilsener fra kolleger er jo alltid spesielt.

Ikke mye medisinsk som skjer her i helgesluttdagene. Ingen legevisitt i dag, for eksempel. La dem få litt fri i helgene, det har de ærlig fortjent! Men kjempehyggelige besøk av venner og slektninger i steden :-) Leikny kom først, med Jan og Linni. Jan og Linni dro videre til sitt, og så kom Kristin og Geir, med blomster og rørende hilsener fra mange hold, bl.a. algebramøtet i Oslo. Kristin og Geir ble våre kjære gjester i et mange timers kaffeslabberas! Sykepleierne på gangen kommenterte etterpå hvor hyggelig vi hadde hatt det, og det er virkelig sant. Søster Kristin, kollega og svoger Geir: tusen takk begge to! Og takk også til Ben, som var innom oss en kortere stund på vei fra jobben hos Fotoknutsen. Maken til kjekk gutt, dere!

Nå i kveld har jeg skypet med Torstein i Pittsburgh, også en fantastisk mulighet til kontakt som vi nå kan nyte godt av. Og hele tiden strømmer det på med epostmeldinger og facebookmeldinger, kommentarer til bloggen, og andre oppmuntringer. Hjertelig takk, alle sammen! Harald kvitret nylig at han hadde landet i Bergen, og han kommer til Haukeland i morgen på besøk sammen med Kristin (Akkurat den informasjonen var ikke med i det første kvidderet, men den kom i et litt senere kvitt-kvitt :-). Hvis alt går bra med meg, håper jeg vi kan ta en tur på en av Bergens bedre restauranter for en god indrefilét elns. Kanskje på "Naboen"? Eller er Harald blitt bundet til "Potetkjelleren" etter kveldens middag? Jeg gleder meg iallfall!

Tidligere refererte planer om overflytting til Kreftavdelingen over helgen står fast, etter det jeg kan skjønne (ikke det at jeg har fått særlig mange nye holdepunkter i saken). Kortisonbehandlingen er nå trappet nesten helt ned, heldigvis. Den er sikkert nyttig, men tung for magen, så jeg er glad for å slippe.

Pleierne og legene her har jeg lutter gode ord om. "Vi gjør bare jobben vår", sa en av dem som kommentar til et slikt godord. Ja, de gjør jobben sin, og meget viktig: de gjør den godt. Det er ikke bare tanken på lønningsposen som driver dem, det er lett å merke en genuin nestekjærlighet og omsorg både her og der. Matchet med kompetanse må det bli bra da. All ære til Haukeland Universitetssykehus!

Jeg har det bra, jeg er ved godt mot, og jeg er trygg i Skaperens hender. Og jeg er mer glad i dere enn det som faller lett i munnen; det merkes til gjengjeld godt i tårekanalene rett som det er. Jeg har et godt lager av væske etter operasjonen som antakelig vil finne sin vei ut akkurat der: et skikkelig "blått øye" hadde jeg etter basketaket med kirurgene. Det er tøffe karer de typene, bevæpnet var de på skummelt vis, og kniv tror jeg sikkert de hadde. Og ihvertfall nål og tråd, det er lett å se nå etterpå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar