fredag 27. november 2009

Sjakk

Det tok lang tid før jeg sovnet i går kveld, men utpå morgensiden fikk jeg noen gode timers søvn. Skikkelig godt med frokost og en liten etterfrokosthvil!

Dagens tur gikk først til Kleppestø senter og spesielt NAV. Jeg har nå betalt såpass mye i egenandeler for legebehandling og medisiner at jeg skal ha frikort for resten av året. Det går sikkert helt greit, men det er alltid litt plunder å samle sammen alle kvitteringer og fylle ut de nødvendige skjema. Men nå er det gjort, og kundebehandleren gav meg t.o.m. skryt for klart og oversiktlig oppsett, med nummererte bilag og greier! Godt lag med Excel regneark og erfaring som kasserer i et par frivillige organisasjoner kommer godt med i blant.

Jeg hadde tenkt å spørre fastlegen om jeg kanskje skulle ta svineinfluensavaksinen nå før strålebehandlingen setter i gang, men legekontoret viste seg å stenge kl 12 på fredager, så det ble det ikke noe av. Til gjengjeld fikk jeg et fortreffelig rundstykke med ost og skinke, agurk og tomat til kaffen hos Baker Brun. Potetpolitiet fra Hong Kong kan notere en rolig og kalorifattig dag :-)

Planen i dag var å ringe min sjakkvenn Ramo for det tilfelles skyld at han også var på Kleppestø Senter. Jeg hadde faktisk brett og brikker med i ryggsekken, og tenkte meg at vi kunne spille litt hos Baker Brun over et par kopper kaffe. Men det var ikke noe svar på Ramos telefon. Omsider ringte jeg Nada isteden, og da var Ramo der hjemme hos henne, nettopp hjemkommet fra sin Kleppestøtur.  Så da ble det isteden til at jeg forlenget dagsturen min til Klokkarhagen i Strusshamn, der jeg fikk servert kaffe og spilte mitt aller første sjakkparti etter operasjonen.  Jeg husker fremdeles hvordan brikkene går, såpass kan jeg røpe.

For hjemturen la jeg opp til buss, med busskifte i Kleppestø.   Jeg gikk innom Meny, og dersom alt ville gå på skinner i kassen beregnet jeg at jeg skulle akkurat rekke første buss til Øvre Florvåg.  Det holdt hardt: da jeg hadde 30m igjen til busstoppet kom bussen seilende.  Jeg ga signal til føreren, som stoppet bussen og åpnet bakdøren, og dermed måtte rekonvalesenten løpe 20m og hive seg inn, med sekk på ryggen og en bærepose i hver hånd.  Ikke dårlig!  Godt det ikke var mer; dette var akkurat passe mye stress og mosjon for i dag.

I morgen venter vi besøk både om formiddagen (fra Askøy) og kvelds/overnattingsbesøk fra Oslo. Jeg gleder meg!  Jeg har så mange gode venner og slektninger overalt, det er virkelig en stor rikdom.

Oppsummert: jeg er stadig i god form, og ser frem til fortsettelsen! Nå først: riktig god helg ønskes hver enkelt av dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar