tirsdag 29. desember 2009

Noen bilder fra i går

Det ble ingen billedreportasje i går, selv om jeg hadde knipset litt.  Her vil jeg bare vise noen få av bildene, uten nærmere sammenheng.

Jeg gikk Møllendalsbakken og Møllendalsveien til en forandring (istedenfor Fløenbakken, som jeg pleier).  Der kom jeg forbi en bedrift der Torstein var på "utplassering" i ungdomsskolen, og som sikkert har vært med på å vekke hans interesse for elektronikk:


En liten del av Munckbygningen i Møllendalsveien:


Med litt mer trening får jeg forhåpentligvis skarpere fuglebilder. Jeg har i det minste funnet ut hvordan jeg kan ta fem bilder i sekundet uten at kameraet kræsjer, slik det gjorde i starten. (Da måtte jeg ta ut batteriet for å ta omstart på kameraet etter hvert slikt forsøk.) Her er ett av bildene i en slik serie fra Lille Lungegårdsvann, noe ute av fokus:


Fredelige ender:
 

Torgallmenningen er i seg selv ganske fin. Pepperkakeby eller ikke, jeg står ved min mening om at dette byggverket, som jeg forleden karakteriserte som en forvokst og deformert campingvogn, skjemmer ut byens fineste gaterom.


Denne bilen sto bare og spant og kom verken hit eller dit. Jeg bare ventet på at den skulle rygge inn glasstaket i sine forsøk på å komme løs, men så skjedde heldigvis ikke.


På vei til hurtigbåten på Nøstet passerte jeg Kalmarhuset, funksjonalistisk kontor- og boligbygg fra 1936. Arkitekt: Leif Grung.




Derfra går Kjellersmauet ned til Jonsvollsgaten, og man er praktisk talt fremme ved hurtigbåten til Askøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar