tirsdag 15. desember 2009

To fabelaktig hyggelige kvelder

Mandag startet en workshop i Berkeley som jeg egentlig skulle vært med på. Som jeg nevnte forleden dag hadde en venn og kollega av meg ordnet det slik at jeg kunne delta via Skype. Og gjett om det var en stor opptur for meg! Ikke bare kunne jeg følge godt med i hva som foregikk (fordi temaet for workshoppen var noe som jeg selv har vært med å utvikle i sin tid), men det falt seg til og med slik at enkelte spørsmål kunne jeg ha meningsfylte og relevante kommentarer til. Å kunne se og snakke med gode venner og kolleger på den måten var rett og slett en vitamininnsprøytning av de helt store. Jeg gleder meg mer enn noensinne til å ta fatt på matematikken igjen, og fikk tips om konkrete problem (som jeg har tenkt på for mange år siden) der man ønsket bidrag også fra min side.

Her sitter jeg i stuen og skyper med Berkeley:


Mandag kveld var det juleavslutning for lovsangsgruppen ute hos Rune og Unni i deres nye hus på Davanger. På grunn av skypingen ble jeg sterkt forsinket, men omsider kom jeg meg også avgårde dit, med Torstein som sjåfør. Klokken var vel nærmere 22 før vi ankom.  Og der var det fin koselig stemning og god mat.  Både kvinner

og menn hygget seg:


Workshoppen og skyping fortsatte også på tirsdag, men i morgen er jeg opptatt med noe helt annet: den tradisjonelle avslutningsmiddagen i Fægris hus for fakultetsstyret, med fakultetsadministrasjonen og alle instituttlederne på fakultetet. Et fast og kjært innslag hver desember dette her. Alltid god mat og god stemning. Men aldri har jeg satt større pris på å kunne delta enn denne gangen!

Til slutt et bilde av Leikny, som har klippet håret i dag. Er hun ikke fin?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar