søndag 27. desember 2009

Vinter på Thorsenfeltet

Jeg benyttet den lille smule dagslys mellom kl 11 og 12 til en liten tur opp til Thorsenfeltet, boligfeltet som ligger øverst opp mot Storavarden, vår lokale fjelltopp. Kort tur, mange bilder. So it goes, for å låne et fast uttrykk fra Kurt Vonnegut.

Hjemme hos oss betaler vi en brøytetraktor for å svinge innom og ta unna det verste av snøen. En meget god investering!


Ikke alle boliger har det foreskrevne antall biloppstillingsplasser. Det medfører at brøytingen bare kan bli halvhjertet enkelte steder:


Jeg nærmer meg den bakken jeg skal gå opp, til høyre der fremme:


nemlig:


Istapper langs veien:


Haris hus ligger omtrent halvveis opp til toppen av Storevardsbrekka, med en flott hage med eksotiske vekster fra hele verden, kanskje kan jeg bringe bilder derfra til sommeren?


Snøplogen kjørte forbi meg mange ganger under turen, både nedover:


og oppover:


Salhus er rett frem over fjorden:


Eidsvågneset med Lønborg:


Denne karen trenger nok mer enn en feiekost for å klargjøre bilen til kjøring:


Aslaks bil er på plass i hans dørløse garasje:


Men han trenger også å jobbe litt hvis han har tenkt seg ut med bilen:


På vei ned igjen lysner det litt her og der i skydekket:


Mot Salhus igjen:


Og mot byen selv:


Barn og ungdom koser seg selvsagt i snøen:


Fra sideveien Rindane:


Solen er bak Lyderhorn i sør, et av Bergens sju fjell:


Jeg ble litt fascinert av disse helt vannrette greinene:


Og så hjemme igjen, en tur ut på terrassen:


Velkommen til oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar