lørdag 5. desember 2009

Strålende dag!

Til tross for at jeg har strålefri i helgene ble denne lørdagen strålende, helt i henhold til et ønske jeg mottok pr epost i morges. Jeg måtte ta til takke med cellegifttablettene i dag, på tom mage som vanlig. Så jeg sto opp og spiste frokost til vanlig tid (ferdig kl 0845) og tok mine Temodal kl 1045.  Etterpå gikk jeg til Florvåg der jeg handlet et par ting og møtte Kristin som kom med bussen. Utrolig kjekt å få besøk av henne! Vi har spist formiddagsmat, pratet om løst og fast, og ikke minst gått en flott tur sammen, over Bergheim via Holmedalen til Kleppestø og hjem igjen langs riksveien og Florvågbakken. Nydelig vær og utsikt.

I Holmedalen trengte vi oss inn hos Åsta Katrine og Sigmund, der vi på forhånd hadde brakt på det rene (fra Facebook, altså ingen stor hemmelighet..) at de skulle ha juleverksted med tre ettåringer og deres foreldre og tanter. Og der ble vi tatt riktig hjertelig imot, både av vertskapet og småtassene :-)  Sannelig er det godt å ha venner man kan banke på hos når man er ute på tur!

Vi takket nei til tilbud om risengrynsgrøt hos Samuel fordi middag på Rose allerede var planlagt, så neste stopp ble altså Kleppestø. En rask handlerunde på Meny, og deretter god og smakfull kinesisk mat, selvsagt spist med pinner (det trenger jeg ikke lenger be eksplisitt om, serveringsdamen vet godt at jeg alltid vil ha spisepinner :-).  Og mens vi var i sentret traff vi Svein, Anne Gry, Sigve, Arve og Gerd Olaug. En rikdom det der, gå ut, til et sted det er folk, og treff gode venner!

Kvalmen er ikke helt borte, men den holder seg i skinnet, det hjelper som alltid godt å gå tur.  Hvis det ikke blir verre skal jeg være meget fornøyd. Hodepine og trykk i hodet er helt ubetydelig, og kan godt neglisjeres. Medisinen mot dette virker, kort og godt.

Det er diverse arrangement utover i desember jeg svært gjerne ønsker å være med på, og akkurat nå er jeg optimist ved tanke på disse.

Jeg mottar hver dag en rekke oppmuntringer og positive tilbakemeldinger fra mange kanter og i mange kanaler. Hjertelig takk for disse, som jeg virkelig setter stor pris på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar